Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, september 22, 2008

Sovmorgon, magsjuka och viktminskning

Hade en jobbig kväll med ledsen Ellen igår. Hon vill helt enkelt inte sova och är orolig, arg och jätteledsen. Tror dessutom hon har ont i munnen för i torsdags kom en hörntand upp och det ser ut som det är fler på gång.
Det hela slutade i alla fall med att vid midnatt gick vi och la oss både Magnus, jag OCH Ellen i vår dubbelsäng. Hon tyckte nog det var riktigt mysigt och tryggt och efter lite bökande i en kvart eller något så somnade hon sött mellan oss.
Hon vaknade inte ens när Magnus gick upp vid 05.20 utan vi sov som två små grisar ända till 08.20 då Alice kom in och väckte oss! Snacka om att jag var snopen. Så länge har vi nog inte sovit sen Ellen var nyfödd.

Tyvärr fortsatte inte morgonen lika bra som den börjat för strax efter vi vaknat fick jag springa på toaletten med värsta diarrén. Fick gå ett par gånger till och hela tiden med en illamåendeklump i halsgropen. Urk! Det var ju bara att ringa jobbet och sjukanmäla sig, ringa dagis och säga att barnen inte kom idag och ringa folktandvården och ställa in Alice första besök hos tandhygienisten. Suck!
Som tur är har det inte blivit något mer av det hela förutom lite illamående så troligen berodde det på något jag ätit. Eller något annat oförklarligt. Men någon vanlig maginfluensa var det inte. Jag får dock stanna hemma från jobbet imorgon också för säkerhets skull. Det är ju inte direkt populärt med magbaciller oavsett orsak när man jobbar med livsmedel.
Barnen var däremot välkomna till dagis och eftersom de knappt varit där denna månad på grund av alla sjukdomar så tänker jag skicka dit dem. Alltså får jag en riktigt lugn och skön dag imorgon. Skönt!

Imorse var det även dags för veckans vägning.
Går direkt på resultatet som jag är mer än nöjd med...

70,9 kg!

Alltså har jag minskat exakt 2,0 kg denna vecka! Det här går ju över förväntan och är så otroligt lätt att jag nu undrar varför? Varför har jag inte gjort detta tidigare?
Jag börjar nu också märka skillnad inte bara rent kilomässigt på vågen utan även på kläderna. Både byxor och tröjor som tidigare suttit riktigt tight sitter nu löst och ledigt. Jag måste nog investera i ett skärp snart så jag inte tappar jeansen. ;-)
Beach -09 here I come! :-D

1 kommentar:

Cantina sa...

Härligt med viktminskningen!!!
Mindre roligt med magåkomman, men skönt att det inte blev värre! Ha en skööön dag i morgon ;-)