Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

söndag, september 28, 2008

Jobbstrul och massage

Trött, sliten och ont i kroppen är väl de tre ord som bäst beskriver hur jag känner mig just nu. Det har varit en lång, riktigt lång, jobbhelg. Det var Tanneforsdagen med en massa aktiviteter och extrapriser i alla affärer så det var väldigt mycket mer folk än vanligt. Kul men man blir väldigt trött.
Dessutom fick jag igår veta att mitt schema för i dag inte stämde. Hmmm istället för 8-17 passet skulle jag tydligen jobba 10.30-19.15. Känndes väl inte direkt kul men det gick. Det jag blev mest förbannad över är att jag inte blivit informerad om att det var så här. Som tur var hade vi inte några planer för kvällen men ändå. Skitdåligt!

För att mildra irritationen och det onda, brännande i nacken så passade jag på att prova massagestolen som vi har i lunchrummet på jobbet.
Aj som sjutton vad det gjorde ont när den höll på att knåda mig. Var nästan på väg att kliva ur den flera gånger. Men jag måste säga att det var faktiskt skönt efteråt så lite nytta gjorde den nog. Kännde mig lite mjukare och hade lite mindre ont, i alla fall en stund.
Körde en omgång i stolen både igår och idag och det blir nog fler gånger för idag kändes det riktigt bra!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ajaj :-(
Jag tycker att du ska köra ett pass i den där massagestolen vid varje ledig stund du har omd et kan hjälpa din stackars kropp!
Ta dessutom upp det där schemastrulet med din chef. Så där kan du ju inte ha det. Du måste ju veta hur du ska jobba!