Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, september 04, 2008

Trötta och sjuka......igen!

Det var länge sen jag skrev något inlägg senast. Vet att ni är några som väntat på ett livstecken från mig. Förlåt, men jag har bara inte orkat!

Att jobba har gått över förväntan. Kanske på grund av att jag nu har bestämt mig för att inte ta en massa skit och att jag ska göra det som är "mitt" jobb och strunta i vad alla andra gör och inte gör. Så länge jag är där när jag ska och gör det jag ska så finns det inget någon kan hacka på mig för. JAG tänker inte ta ansvar för, eller stå till svars för vad alla andra gör längre.
Sen har jag ju bestämt mig för att jag ska därifrån och att detta är tillfälligt och det gör ju allt en hel del mycket lättare att stå ut med.

Tyvärr har vi blivit sjuka här hemma igen.
Jag har hemskt ont i halsen och är lite snorig. Igår hade jag feber. Faktiskt hela 39,4 när jag skulle lägga mig vid 21. Var bara att bita ihop imorse när det var jobbdags. Som tur är har jag redan blivit feberfri så jag hoppas morgondagen blir lite lättare.
Båda barnen är lite småsnoriga och förkylda. Alice fick även ögoninflammation med massor av rinnande kladdigt elände i båda ögonen så de ringde från dagis sent i tidags eftermiddag. Eftersom det är grymt smittsamt blir det inget dagis innan det är borta. Igår var jag ledig och idag löste vi barnpassningen med farmor. Alice fick mys med farmor och Ellen fick vara på dagis. Tyvärr upptäckte jag kladd även i Ellens ögon när jag fick en välkommenkram när jag hämtade henne på dagis i eftermiddags så imorgon blir det två barn hemma och Magnus får "vabba". Det var inte populärt på hans jobb men jag måste ju försöka ta mig igenom åtminstone första veckan på jobbet utan frånvaro. Jag lär nog få vara hemma så det räcker under hösten gissar jag. Är väl definitivt inte sista gången barnen är sjuka.
Den enda som mår hyfsat här är Magnus så vi håller tummarna för att han håller sig på benen och kan ta hand om oss andra ynkliga stackare. ;-)

Idag hämtade jag en stooor påse med kläder från Me&I så imorgon blir det stora utdelningsrundan i grannskapet. Kommer känna mig som tomten eller nåt. :-D

Nu blir det en liten, liten stund framför Hell`s kitchen på tv och sen är det mer än hög tid för sängen. Blir nog en jobbig natt för jag hör Alice hosta riktigt hemskt däruppe och däremellan ropar hon efter mig eller Magnus. Tur jag har bakpass på jobbet imorgon och slipper sitta i kassan åtminstone.

1 kommentar:

Anonym sa...

Go Lina Go Lina! Bra tjejen ta ingen skit! KRAMEN