Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, oktober 01, 2008

Cool unge och julskyltning

Jaha så var det då helt plötsligt redan sen onsdagskväll och två lediga dagar har passerat med blixtens hastighet. Tyvärr har barnen strulat en del med sin nattsömn så jag är lika trött nu som jag var i måndags kväll. Alice har vaknat och skrikit hysteriskt i långa perioder mitt i nätterna och Ellen har vaknat i ottan, dvs redan innan klockan 6 när Magnus går till jobbet. Sovmorgon vad är det? Men å andra sidan kommer man ju upp skapligt och får lite gjort.

Var på uppföljningssamtal på dagis igår angående Alice inskolning och första tid på "Trollet". Hennes inskolningsfröken A hade bara snälla saker att säga och såg inga som helst problem. Känns skönt att veta att hon verkar trivas även om hon fortfarande inte riktigt kommit in i gruppen och själva grejen med att vara på förskolan istället för hemma.
Vi har en cool unge som vet vad hon vill och kan tala för sig. Hon har självförtroende och går sina egna vägar och är inte beroende av de andra barnen även om hon tydligen nyfiket iakttar dem. Hon har på sista tiden mer och mer börjat prata om de andra barnen här hemma och det tror jag är ett tecken på att hon börjar bli redo för att knyta an till dem.
Elvira har ju varit hennes trygghet ända sedan hon började eftersom de kännde varandra sedan tidigare, men nu pratas det även en hel del om bland annat Anton och nya favoriten Hjalmar. Hmmm kanske bäst att lägga dessa små herrar på minnet för vem vet om de är framtida pojkvänner som gallras ut redan nu, hihi.

Har ju sen tidigare blivit ombedda att ta med en kudde till vilan på dagis så idag gjorde vi slag i saken och åkte ut till Ikea hela familjen när Magnus kom hem från jobbet. Hittade massor roliga saker där. Givetvis blev det två kuddar med örngott (ja Ellen fick också en kudde för rättvisans skull) men det blev också en glasdörr till Billyhyllan i "kontoret", två stolsdynor vardera som barnen ska få i julklapp till sina lekmöbler, varsitt gosedjur i form av en råtta (ja jag vet , uurk men de älskade dem), förvaringsboxar till våra cdskivor och så sist men inte minst 6 hjärtan och 4 istappar i glas att hänga i julgranen eller fönstren.
Ja ni läste rätt, julgran! IKEA har fått fram sitt julpynt! Fick sådan längtan till jul nu så det är inte klokt. Mmmmm glögg, pepparkakor, clementiner, knäck, lussekatter, luciatåg, god mat och massvis med kärlek! Underbart!

Har nu avslutat kvällen med 5 km promenad i spåret och sedan en kopp te. Känner mig mycket nöjd och ska nu ta och sova en stund innan allvaret drar igång igen imrgon bitti!

Natti, natti!

Inga kommentarer: