Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, oktober 29, 2008

Grattis älskling!

Ja, må han leva, ja må han leeevaaa.........

Idag fyller min älskling 30 och blir en "go gubbe" på riktigt. ;-) Han har dock inte visat några tendenser till "kris" ännu, tack och lov!
Tyvärr har vi knappt träffats idag så någon uppvaktning av oss i familjen har han inte fått, men vi firar ordentligt på lördag istället. Det blir ju så här när vi jobbar helt olika tider. Magnus började vid 06 imorse och då sov vi andra fortfarande skönt, sen möttes vi i dörren vid 15 (Magnus var tidig och jag sen men det fick bli så eftersom Alice är hemma sjuk och vi inte kan lämna henne ensam direkt). När jag kom hem vid 21.40 fick vi åtminstone en liten stund att prata och mysa på. Man kan ju inte säga att vi sliter på varandra i vårt förhållande i alla fall.
Present har han inte heller fått för det brukar vi vara så extremt tråkiga och inte köpa till varandra. Kanske lite trist jag vet men samtidigt ganska skönt att slippa den stressen. Nu får vi köpa vad vi vill själva istället och det är en riktigt skön känsla att få unna sig lite lyx av något slag.

Alice ritade i alla fall en jättefin teckning till sin pappa som han fick när han kom hem. Det var en orm med ansikte och stora taggar. :-D Det var också absolut första gången som hon ritade ett huvud med ögon, näsa och mun som dessutom var rättplacerade. Häftigt nu är det bara armar och ben kvar så har hon snart ritat sin första huvudfoting.
Jag upptäckte också att hon har börjat intressera sig för och försöker färglägga innanför mönster och ramar. Hon fyllde med stor koncentration i bilderna i målarboken idag och även om det mesta hamnade utanför så försökte hon verkligen noggrannt flera gånger. Spännande utveckling just nu!

Precis när Magnus skulle lägga Alice ikväll ringde det på dörren och utanför stod våra grannar på gatan och sjöng för honom. Han fick dessutom en jättefin bok om klassiska bilar och en hel back med en massa olika spännande ölsorter som vi får ha ölprovning med någon gång.
Jag tycker det är helt underbart vilket härligt gäng vi fått till grannar. Det är verkligen inte alla förunnat och något vi är tacksamma för! Tänk att man kan ha sådan tur ibland!

3 kommentarer:

Cantina sa...

Grattis M i efterskott!!

Cantina sa...

Kul förresten att Alice har blivit så duktig på att rita!! Imponerande!

Anonym sa...

Vi ses ju på lördag men presenttips mottages tacksamt!!