Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, oktober 20, 2008

Måndag igen...

Imorse tog vi mysmorgon i sängen. Barnen läste böcker och lekte och jag slöade. Perfekt, tänk om alla dagar kunde börja så!
Sen ringde Josse och undrade om vi ville komma över och leka en stund innan dagis och det ville vi ju såklart. La på ett extra kol så vi hann dit en sväng. Det var så trevligt så jag höll nästan på att komma försent till dagis. Kom precis när de skulle sätta sig till bords och äta lunch.

Idag var det även dags för vägning igen. Klev på vågen med ett litet hopp om att ha minskat ungefär ett halvkilo men jag var allt ganska nervös efter all Brieost jag tryckte i mig i helgen. :-D
Väntade spänt och så,plötsligt stod det där, 68,6 kg!!!!!! Jag har tappat 1,1 kg denna vecka! Tjoho! Underbart och jag är så glad. Så här lite har jag inte vägt sen precis efter Ellens födelse och innan dess var det nog många år sedan jag höll en så här låg vikt. Kanske, kanske finns det en möjlighet att jag faktiskt når mitt mål den här gången! Nu har det förhoppningsvis vänt och jag kommer tappa lite mer igen. Hoppas på det!
10 kg till jul borde ju bli en "baggis"!

3 kommentarer:

Cantina sa...

STORT GRATTIS!! Jättekul att vågen fortsätter att peka neråt i rask takt!
Men du skrev "kanske, kanske det finns en chans att jag faktiskt når mitt mål" och här måste jag protestera vilt och höggljutt!!
Det är KLART att du klarar det! Det finns ingen möjlighet att du INTE klarar det! Jag tror på dig och det vet jag att du innerst inne gör också även om du är lite blygsam utåt! Go Lina!!

Anonym sa...

Nej nu får du inte använda ordet "kanske" mera! Du KOMMER lyckas. Du SKA lyckas!! Du måste bara våga använda de orden... du måste TRO på dig själv :) Som du märker på vågen så är du motiverad och med motivation kommer du lyckas! Motivationen till att nå ett mål är det absolut viktigaste när man tar ett beslut om att gå ned i vikt! Tro mig... Jag vet! :) Jag pratar ur egen erfarenhet från 100 kg--->70 kg. Nu gäller det bara att du ställer dig in psykist på att INTE ge upp vad som än händer!! Du SKA nå ditt mål... Varje gång du använder "kanske", "nog" el liknande ord så kommer jag skriva till dig och påminna dig om att du KOMMER lyckas!

Lina sa...

OK tjejer jag SKA nå mitt mål så det så! :-D

Tack för ert finfina stöd! Det är underbart att tänka på när orken tryter.