Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, oktober 13, 2008

Oj vilken helg!

Den gångna helgen har minst sagt varit fulltecknad! Det blir lätt så nu när jag jobbar igen eftersom var tredje helg ägnas åt tråkigt arbete.

I lördags var vi duktiga och städade hela övervåningen samt köket. Tanken var att vi skulle hinna med vardagsrummet och hallen på söndagen men de är fortfarande inte klara. Hann åtminstone dammsuga.....

På eftermiddagen kastade vi oss in i bilen och for ut på Tornby för att införskaffa 1-årspresent till en kompis lille Arvid. Det fick bli en sväng in på Maxi också för lite kompletteringshandling och så föll vi för Alice bedjande ögon och köpte Happy Meal till barnen till middag.
Inte världens nyttigaste kanske, men det finns värre och det var ju trots allt lördag. Dessutom är det ju läskampanj på McDonalds just nu så barnen fick varsin bok som present i Happy Mealet. Perfekt när man har barn som älskar böcker! Tänk om det kunde vara böcker jämt istället för alla dessa skitleksaker de har i vanliga fall.
När barnen kommit i säng gjorde vi vuxna en varm smörgåstårta som vi mumsade på framför tvn. Det var länge sen vi åt framför tvn och ensamma utan barn så det var riktigt mysigt.

I söndags gick vi upp tidigt för att åka ut till Mårten och Mirjam och gratulera de nygifta tu. Ja nygifta var väl kanske att ta i nu när de faktiskt har varit man och hustru i två månader. När slutar man vara nygift?
I alla fall blev de glada för presenten och vi fick en trevlig utflykt. Barnen tyckte det var jätteskoj att vara på landet. Höjdpunkterna var helt klart att få klappa och busa med den lilla, lilla kattungen Rulle och så såklart att få åka traktor! Herregud vad roligt de tyckte det var. Båda barnen sken som solar och ville inte kliva ur när de hade åkt klart. Ellen blev riktigt arg till och med. Hihi. Nu måste nog morfar ta fram traktorn nästa gång vi kommer och hälsar på.

På vägen hem släppte Magnus och barnen av mig i Berga kyrka där det även denna helg var bytardag. Jag hade med mig ett par kassar med kläder och lyckades faktiskt sälja för 300kr så nu går jag +/- o mot det jag köpt. Trevligt! Kunde varit lite mer folk dock. Fick också veta att det kommer bli en bytardag även i vår och det ser jag fram emot. Då ska jag försöka samla ihop lite mer saker som vi kan göra oss av med.

Efter Ellens sovstund bar det av på födelsedagskalas hos Arvid. Mycket trevligt att få umgås med goda vänner och barnen lekte och hade jättekul. På kvällen var de helt slut efter allt bus.
Även vi vuxna var rätt slut så kvällen spenderade vi helt utslagna i soffan.....


Kännde mig lite ruggig redan igår kväll och även idag har jag haft sjukdomskänsla i kroppen och då framför allt huvudet och bihålorna. Inget har brutit ut ordentligt ännu men känslan av att något är på gång finns kvar.
Vågade mig därför tyvärr inte ut på någon motionspromenad med Lotta idag på lunchen. Kände att jag behövde vila om jag skulle orka jobba ikväll. Var nog tur det för det var ett segt arbetspass, usch, men fy vad jag saknar promenaden.

Lyckades glömma av att det var vägdag imorse, antagligen på grund av att jag inte kännde mig riktigt bra. Kom på det när jag hade varit och lämnat barnen på dagis så även om det blev lite senare än vanligt så har jag i alla fall ett resultat för veckan som gått.
Vågen stannade idag på 69,7 kg. Det betyder att jag gått ner 0,8 kg den här veckan. Superbra ju! Jag är mycket nöjd!

Nu ska jag göra ett alltför kort besök i min säng för imorgon ska jag med Alice till tandis och så jobbar jag kväll igen. Usch, blir trött bara av att tänka på det, men på onsdag är jag ledig så då ska jag njuta!

1 kommentar:

Cantina sa...

JAA!! Grattis till vägning under 70 kg!!
Krya på dig redan nu innan det har brutit ut!!