Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, oktober 03, 2008

Bä, bä vita lamm, blod och butik

Var på vårdcentralen idag för att kolla upp min svullna lynfkörtel som läkaren uppmärksammade för ett par veckor sedan när jag var där på grund av min förkylning.
Hon klämde på den idag och konstaterade att det verkade inte vara något allvarligare än att den helt enkelt är lite större i formatet men för säkerhets skull fick jag lämna lite blod för analys. Fick ett stick i fingret och sköterskan tog många, många droppar blod till en himla massa glasplattor. De ska kolla upp mina vita blodkroppar och det går visst åt många plattor då. Tur att jag var varm så det rann lätt idag.

På väg till vårdcentralen höll jag nästan på att köra över ett får. De är överallt i området just nu. Bonden har släppt ut dem i hagen här uppe men får är ju får och verkar trivas bättre på fel sida om staketet. Undrar om han, ja bonden alltså, kommer hit och jagar in dem mellan varven?
Igår när jag körde barnen till dagis var det en hel skock som stod inne i en trädgård och mumsade i rabatterna. Lite festligt att se så länge det inte är i min trädgård de står för då jädrar blir jag ilsken. ;-)
De hade visst varit från tidningen och intervjuat och fotograferat uppe på dagis och i området idag just angående dessa får. Mina barn började dock försent och missade alltihop så dem får ni inte se i tidningen.

Apropå tidningen ja. Läste igår att vi troligen snart kommer få en butik här i området. Den ska tydligen ligga precis nere vid infarten från stora vägen om jag inte fattade helt fel. Planläggningen var klar tror jag så det är väl bara att beslutet ska klubbas igenom de väntar på innan de kan börja bygga.
Vi har ju pratat om att vi bor så bra här men det enda som saknas är en skola och en närbutik. Nu verkar det ju som vi får en av sakerna ganska snart så det är kul. Tyvärr är det Netto som ska etablera sig. Inte en av mina favoritbutiker kan jag säga men, men man kan inte få allt. Blir säkert bra även om jag hade föredragit att det hade varit Ica, Hemköp eller Konsum vi väntade på.

Inga kommentarer: