Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, oktober 02, 2008

Mer jul och så lite föräldramöte

Jag fick ytterligare ett tecken på att julen närmar sig fortare än man tror idag. Jultidningar!

En grannes dotter säljer så nu ikväll har vi suttit och kikat om det finns något roligt och spännande i katalogen.
Tyvärr blev jag lite besviken! Visst de gamla vanliga klassikerna fanns där men det var inte något som direkt föll mig på läppen. Det slutade med att det "bara" blev en beställning av en gåvoprenumeration på 6 nummer av Bamse för 99 kr. Då fick man också med en dvd-film och en vägghängare med olika fack. Tror både Alice och Ellen blir glada för de tidningarna!

Vi har också hunnit med ett föräldramöte på Ellens avdelning på förskolan ikväll. Första halvan av mötet var väl ganska tråkig eftersom det var precis samma information av bland annat rektorn som på mötet på Alice avdelning.
Efter en bensträckare och lite juice och frukt var det sen dags för personalen att informera om verksamheten på avdelningen. Då blev det ju betydligt intressantare. Vi fick bland annat veta lite mer om vad de gör om dagarna och så lite information om uppföljningsamtal som ska hållas och så luciafirandet så klart. Se där, julplanering IGEN! :-)
Vi skrev telefonlistor och utsåg föräldrarepresentanter. Det blev Brees och Elias mamma och så hängde jag med på ett hörn där på slutet. Kan vara kul att engagera sig lite grann. Tror inte det kommer vara direkt betungande.

Usch det känns som dagarna bara försvinner numera och allt man hinner med är att jobba, laga mat, städa, tvätta och allt annat som måste göras. Vart tog utrymmet för lite roligheter vägen? Om någon vet eller hittar det så kan ni väl ringa eller maila mig är ni snälla!

Inga kommentarer: