Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, oktober 09, 2008

Punktion och kaffekoppar!

Det blev en lång och skön promenad även ikväll. Vi nöjde oss dock med att gå 7,5 kilometer den här gången. Tycker det var duktigt nog. =)
Jag fick låna Lottas stavar och prova att gå med dem. Oj vilken fart man fick. Jätteskoj ju och det kändes verkligen att träningen blev mer effektiv även om det var lite ovant och nytt. Även om jag säkert gjorde massor av fel med stavarna så är jag säker på att jag kommer ha ordentlig träningsvärk imorgon. Får väl hoppas på att stretchingen hjälpte något i alla fall.

Fick svar från "tant" doktorn idag angående blodproven jag var och tog i fredags på grund av min förstorade lymfkörtel. Tyvärr var mina blodvärden lite låga, men det beror säkert på infektionen jag hade. Men testet de gjorde på mina vita blodkroppar var inte helt ok det heller. De hittade några enstaka blodkroppar som såg lite förändrade ut.
Jag vet ännu inte riktigt vad detta innebär, men läkaren har i alla fall skickat en remiss till US så jag ska få komma dit och göra en punktion då de tar ett litet prov av lymfkörteln i halsen.
Känns tryggt att hon tar detta på allvar och undersöker det noga, men samtidigt är det lite skrämmande. Tänk om de hittar något som inte borde vara där! Och det där provet låter ju inte allt för kul! Får nog googla efter lite information så jag inte blir helt nojjig.

När vi hämtade Alice på dagis idag berättade en av fröknarna om en rolig kommentar hon sagt idag. De hade suttit på lunchen och pratat om att en av pojkarna på avdelningen inte var där idag.
-Näää, sa Alice han är sjuk. Han har kaffekoppar!
Hi,hi kan ni gissa vad hon menade? Tror inte lilla H sitter hemma och fikar i alla fall!

Sitter och myser här ikväll. Efter promenaden, lite kvällsmat med keso och hallon och ett samtal till vännen C unnar jag mig lite läsning i min nya tidning trots att timmen är alldeles för sen och jag egentligen borde sova. Jag kan helt enkelt inte låta bli årets första Julmagasin!
Decemberdrömmar står det på framsidan och ja visst drömmer jag! Både om december och framför allt JUL! Ser fram emot det något så hysteriskt i år att jag säkert kommer vara helt uttråkad redan i slutet av november och bara bli besviken när den väl är här. Men, men må så vara i så fall, det här att planera och längta är härligt och mysigt det med!

2 kommentarer:

Cantina sa...

Håller tummarna för att det där med halsen inte är någonting att oroa sig för!
Härliga Alice - "kaffekoppar :-)" (jag vet ju vad det var hon egentligen menade)!

Anonym sa...

Åh ett nytt julmagasin, vilket?

Jag har varit på punktionsmottagningen en vecka och stått med. Ta med någon att hålla i handen kan jag säga. Vill inte skrämma upp dig men det kan vara obehagligt. Du får ingen bedövning för det sticket gör lika ont som punktionen typ.

Fråga gärna om det är nått du undraar över.