Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, oktober 14, 2008

"Tandis"

Idag var jag och Alice på Folktandvården på hennes första tandläkarbesök. Eller rättare sagt tandhygienistbesök. Alla treåringar blir rutinmässigt kallade till ett sånt här besök. Från och med nu kommer hon bli kallad till kontroll med 1½ års mellanrum. Jättebra!

Alice skötte sig exemplariskt och öppnade munnen så "tandis" fick titta på tänderna med spegel och räkna hur många det var därinne. Sen killade "tandis" alla tänderna med en lite krok. Det var mycket spännande!
Alice följde noga allt som hände och satt helt själv i den stora undersökningsstolen. Duktig tjej och stolt mamma.

När undersökningen var över meddelade Alice att nu skulle hon minsann få en present och tänk vilken tur att "tandis" hade förberett en liten påse med en tandborste, tandkräm, en bok och en söt liten mjukiskanin med stora tänder. Alice gillade alltihop!
MEN hon var inte riktigt nöjd ändå så hon sa till "tandis" att nu vill jag ha en present och kikade kavat upp på hyllan där det stod en liten korg. Tjejen förstod vad hon menade och tog ner korgen och frågade om det möjligen var ett klistermärke hon ville ha? JA, lyckan var total. Klart man skulle få ett klistermärke, det får man ju alltid när man träffar en doktor på sjukhuset och för Alice var nog även detta ett sånt besök. Sötungen min!

Inga kommentarer: