Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

söndag, oktober 19, 2008

Jobbhelg :-(

Äntligen, äntligen, äntligen är helgen över!

Det är så skönt när man har klarat av sin jobbhelg och vet att nu kommer det två hela helger framöver som är fria och lediga. Bara för mig att göra vad jag vill på. Underbart!
Nu ska jag bara klara av morgondagens kvällspass och sen är jag ledig på tisdag! Då ska jag, barnen och min mamma göra stan osäker. En välbehövlig klippning står på schemat och likaså ett besök på Mc Donalds som mormor lovat barnen. Jag hyser en liten förhoppning om att dessutom hinna titta i några affärer och shoppa lite men det märks om vi hinner med det.

Den här helgen har varit helt galen på jobbet. Vi har haft så många virriga tanter och gubbar som gjort konstiga saker att jag inte ens kommer ihåg alla. Känns egentligen rätt hemskt att tänka på att man själv faktiskt kan bli så där virrig i framtiden. Det jag tycker är mest tragiskt är väl att det i så många fall verkar som att ingen bryr sig. En hel del av dessa tanter och gubbar borde verkligen inte få gå till affären ensamma. I flera fall kommer de ju inte ens ihåg var de bor.

Jag har fortfarande ont i halsen och är täppt i näsan. Känns frustrerande för jag hade ju kommit igång med motionen så himla bra och nu blir det ingenting. Hoppas det går över snart så jag kan dra igång igen. Vill nu på en gång ju!

Inga kommentarer: