Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, oktober 15, 2008

Morronmys, fikasynder och shopping

Imorse vaknade Ellen redan 04.45!

Kändes inte direkt kul att stå inne hos henne och försöka få henne att somna om när jag hade jätteont i halsen, täppt näsa, ont i huvudet och dessutom var superduperkissnödig. Ja, ja det var bara att bita ihop. När hon fortfarande inte somnat efter 20 minuter och Magnus gick upp tog jag in henne i vår säng. Det gillade hon och kurade ihop sig under mitt täcke och somnade efter bara en liten stund. Där sov vi jätteskönt ända till 07.30 när Alice kom in och väckte oss och var kissnödig. Trevligt!

Efter lunch kom min mamma och hälsade på. Det är så mysigt när hon kommer men tiden går tyvärr alldeles för fort. Har mer än en gång önskat att hon och pappa bodde närmare så det vore lättare att vara lite spontan.
Mamma hade till barnens lycka med sig både hembakta bullar, sockerkaka och ett helt paket med Tom&Jerry-kex till fikat. Suck jag åkte dit stenhårt på både bulle och sockerkaka. Kanske inte det ultimata men va sjutton det är en gång och imorgon är det nya tag igen. Får hålla igen lite i helgen istället.
Mamma hade också med sig ett par gåstavar som jag ska testa så fort jag inte har ont i halsen längre. Ska bli kul!

När Magnus kom från jobbet följde jag med mamma ut till Tornby och shoppade lite. Hittade en del fynd, framför allt juliga sådana. Bland annat köpte jag ett par ljuskoner för halva priset, ett mycket billigt Pippipussel i 3D, virkade änglar till granen och ett par glaskoner att hänga i köksfönstret med blommor i. Det var så kul att äntligen kunna shoppa lite som jag ville utan att behöva tänka på att pengarna ska räcka ihop till mat och räkningar också. Det finns alltså åtminstone en fördel med att jobba. Man får lön! :-D

Och mer shopping blev det för sen ringde Helene och frågade om jag ville med på inspirationskväll på Minelle. Klart jag ville! Köpte massor olika stämplar med lite tillbehör och så några papper. Ska bli kul att göra fina julkort och etiketter framöver!

Avslutade kvällen här i soffan framför tvn och nu är det sängdags.
Tänk att en dag som började riktigt dåligt kunde utvecklas till att bli så bra!

Kram o god natt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vilken toppendag! Sömn och shopping, sånt gillar jag!