Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, oktober 07, 2008

Nytändning!

Idag är jag på rätt köl igen. Har nu ikväll fått den nytändning som jag så väl behövde.
Jag skulle egentligen haft Me&I-visning här hemma ikväll men den blev inställd på grund av för litet gästantal så när Lotta ringde och frågade om jag var sugen på en promenad tackade jag glatt ja.
Vi gick elljusspåret även ikväll eftersom det är bra underlag att gå på och dessutom är det ljust och fint nu när kvällarna faktiskt börjar bli kolsvarta. Tanken var väl att vi skulle gå 5 km som vanligt men när vi närmade oss slutet på den rundan hade vi ju precis kommit igång så då föreslog jag ett varv till. När vi gått även det varvet fnissade vi och skrattade åt att det skulle vara kul att komma hem och säga att vi gått en mil så sagt och gjort, en mil blev det!
Helt underbart skönt var det och vi var båda jättenöjda med oss själva. Vi snittade 2,5 kilometer på ungefär 20 minuter och det tycker jag är en godkänd tid så här i början.
Det var faktiskt så roligt idag att vi till och med började prata om att sätt upp något litet mål och sikta på att börja springa i vår. Får väl se hur det går med min allergi men försöka kan man ju alltid göra. Kanske går det bättre än jag tror.

Undrar hur mycket träningsvärk jag kommer ha imorgon?

2 kommentarer:

Cantina sa...

HÄRLIGT!! Hoppas att du har stretchat ordentligt!

Cupcakes & Hoyas sa...

Hej!
Vad kul att du tittade in på min blogg! =) Tyvärr minns jag inte vad själva garnet till lussekatterna heter men jag köpte nystanet på GarnNetto på Nygatan..och jag tror att dom har det kvar.
Vilka jättefina bullar din mamma har sytt!
Ha en mysig dag, kram Ylva