Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, oktober 28, 2008

Tillfälligt avbrott

Oj, oj, oj så länge sen det var sen jag skrev senast! En vecka är alldeles för lång tid utan inlägg det medger jag, men det har varit fullt upp här så varken tiden eller orken har räckt till.

Vad har vi sysslat med denna bloggfria vecka då?
Jo det har varit en del jobb, städdag i föreningen, bullbak, storstädning inne, sjukt barn och vab, kalasplanering, uppföljningssamtal på dagis och mycket mer. Känns som att dygnet skulle behöva dubbelt så många timmar just nu....

Kalaset vi städar, bakar och planerar för är Magnus 30-årsfirande. Det ska bli kul med lite fest igen. Det var länge sen vi hade en barnfri fest senast!
Tyvärr har Alice lyckats få feber, är idag inne på tredje dagen med 38 eller över i temp. Hoppas hon hinner bli frisk och att ingen annan insjuknar lagom till lördag. Håll en tumme!

Igår var vi på uppföljningssamtal efter förskoleinskolningen av Ellen. Mycket trevligt möte och vi fick veta att vår yngsta dotter verkar trivas och ha kul på dagis. Hon äter bra och leker bra och fungerar bra med både de andra barnen och personalen. Skönt att höra!
Det enda hon strular med är som väntat sömnen. Det gick ju urdåligt i början då hon totalvägrade sova men sen sov hon exemplariskt under en längre tid. Den senaste veckan har hon dock tvärvägrat igen och visat sitt bestämda humör. Hon är inte skrikig eller ledsen men hon sitter rakt upp och ner och säger NEJ med en röst som tar djup ända nerifrån tårna. Sen skrynklar hon tydligen ihop ansiktet och kollar under lugg och ser så arg och bestämd ut som hon bara kan.
Jag kan inte annat än att le åt henne och tycka det är lite sött och än så länge är det inget problem att hon vägrar sova. Hon fungerar fint på dagis utan sömn och den kinkighet som blir på eftermiddagen/kvällen här hemma kan vi (oftast) stå ut med. Vi får se det positiva i allt helt enkelt och konstatera att det är bra att hon har skinn på näsan och vet vad hon vill! Det kommer hon ha nytta av senare i livet.

Ps. Upptäckte ni att jag smög in och uppdaterade viktkollen igår? Hihi om inte så kan jag meddela att det finns nya roliga siffror för denna vecka där.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj oj snart 10 kg!! Riktigt imponerad!! Vi kommer gärna på lördag men med barn och stannar inte sååå länge. Kram