Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

lördag, oktober 04, 2008

Kanelbullens dag


Har ni ätit några kanelbullar idag? Det har vi!

Vi har varit på besök hos mina föräldrar hela dagen och när vi ändå var nere på "bynn" för att handla vinterskor till barnen så tog vi svängen förbi fiket och köpte ett gäng bullar till kaffet. Smakade bra!

Nu undrar någon säkert varför vi åker flera mil för att köpa vinterskor, men det är som så att ett par gore-texkängor till töserna är mellan 100-200 kronor billigare där än här i storstan och när man ändå åker så vore det ju dumt att göra på annat sätt. Att skorna sen blev en present från mormor och morfar var ju en välkommen bonus. :-)

När vi mätte barnens fötter visade det sig att Alice faktiskt kan ha sina kängor som vi köpte förra säsongen även i vinter. Hon har inte vuxit mycket i fötterna och att jag köpte lite väl stora kängor förra året gör väl även det sitt till saken.
Till Ellen hittade vi ett par finfina Viking Gore-tex Play. Svarta med lite gula detaljer. Skönt att veta att båda barnen nu är förberedda på en blöt och slaskig vinter likaväl som en kall och snöig.

Apropå kanelbullar måste jag få visa vilka superfina kanelbullar min mamma har sytt till barnen. De har fått 8 var och jag måste nog erkänna att jag nästan är lite avundsjuk. Kanske ska ta bort ett par stycken som jag kan ha som dekoration i köket......


Mamma har även virkat chokladbollar och arraksrullar (dammsugare) men dem får ni se i ett annat inlägg.

2 kommentarer:

Cantina sa...

Men ÅÅH vilka fina bullar!! Tar mer än gärna emot en beskrivning på hur hon har knåpat ihop dem!!

majsan sa...

men ååååååh supersnygga..finaste jag sett på www..
ja ne beskrivning vore kul..