Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, oktober 22, 2008

Jobb, jobb, jobb

Just nu känns det som jag bara jobbar hela tiden. Jag vet att det inte är så men när allt som måste göras är gjort är det inte mycket tid över till annat. Blir stressad av att ha det så här så det är tur att jag är ledig i helgen.

Vet inte om det blir så mycket ledighet dock eftersom vi har massor att göra. Det är städdag i bostadsrättsföreningen, vi ska baka bullar och minst en men helst två sorters kakor, vi ska göra äpplemos så vi kan klippa trädet sen och vi ska städa hela huset inför Magnus 30-årsdag. Helst skulle vi behöva hinna med att storhandla också. Att vi ska få tid över för att bara lata oss eller göra nåt skoj det har jag slutat hoppas på.


Min pulsklocka har äntligen anlänt! Idag låg den i brevlådan och bara väntade på mig. Nu ska jag bara ladda hem instruktionsboken så jag förstår mig på alla funktioner och sen kan jag träna riktigt effektivt. Så fort jag blir bra i halsen förstås........


Igår var jag, barnen och min mamma på stan! Jag fick en välbehövlig klippning och så var vi och åt på Mc Donalds och fikade på Wayne`s. Jag kan väl inte påstå att det blev så värst mycket shopping, främst på grund av barnen, men fikat var åtminstone gott och trevligt hade vi! Jag struntade i allt vad viktminskning heter och unnade mig en liten latte och en kardemummamazarin. Det var nog det godaste fikat jag varit med om på länge. Tänk vad lite sundare vanor kan göra för smaklökarna och njutningen!


På kvällen åkte jag till Berga kyrka på pysselkväll. Det var lika trevligt som vanligt men mitt sällskap för kvällen, tillika vän C kunde tyvärr inte vara med. Ett av hennes barn fick under eftermiddagen feber och precis när hon skulle åka kräktes lilla Elin. Tråkigt men sjukdomar kan man inte göra något åt och magsjukebaciller vill jag inte ha!

Jag pysslade varsin kartongväska åt barnen. Det var betydligt mer arbete med det än någon trott från början så jag blev långt ifrån färdig. Dessutom gjorde färgen att kartongen släppte på några ställen och i vissa fall sprack i vecket där locket satt fast när den torkade. Hmmm känns som jag lika gärna kunde pysslat något annat faktiskt men, men då vet man det. Får försöka komma på något bra så det blir snyggt i slutändan. Funderar på att sätta någon form av kantband eller tejp på alla kanter och veck. Får se hur det blir som sagt.

1 kommentar:

Cantina sa...

Ja, vi har ju pratat i telefon så jag behöver ju inte kommentera detta inlägget ;-)
MEN jag upptäckte en sak på din sida - länken till min blogg funkar inte. Du har fått med dubbla http:/ i länken