Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, augusti 13, 2008

Vågat eller?

Nu har jag satt upp ett mål!

Nästa sommar ska jag ha minskat 20 kg i vikt!

Med min självdisciplin är detta ett rätt vågat uttalande men nu har jag ju sagt och skrivit det offentligt så nu får jag ju skämmas om jag åtminstone inte gör ett ordentligt och seriöst försök.

Tanken är att mitt, eller ja vårt för Magnus har sagt att han ska hänga på, nya liv börjar den 1 september samtidigt som jag börjar jobba. Ser ni mig synda efter det datumet så ge mig en åthutning tack. :-D

Jag har så smått börjat planera matsedeln för hela hösten så matintaget ska hållas på en bra nivå och idag när vi var på Maxi och storhandlade köpte jag mig en ny fin digitalvåg. Den här vågen mäter inte bara vikten utan även muskelmassa, fettprocent och vattenprocent. Hmmm mycket spännande siffror men undrar hur korrekt det blir. Ja, ja det går ju alltid att jämföra sina egna resultat iaf.

EKS Pump 9876 SB

Bild från http://www.eks-int.com/

Än så länge är det dock tillåtet att äta vad man vill eftersom det fortfarande är semester. Hamnade visst en del läsk och godis i vagnen idag men faktiskt inte så mycket som man skulle kunna tro. Börjar nog förbereda mig lite i smyg tror jag.


För en stund sen knackade det lite försiktigt på vår ytterdörr. Utanför står ett par av våra grannar med en stor påse plommon. De undrade lite försiktigt om vi kanske ville ha några. JA tack jag älskar plommon och barnen kommer bli helt till sig vid mellisdags imorgon. Underbart med trevliga grannar som gärna delar med sig av det de har! Mums, tack och kram på er!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska försöka peppa dig så gott jag kan!! Det här ska du definitivt klara!
Vilken häftig våg ni införskaffat. Får nog åka hem till er och väga mig i fortsättningen ;-)
KRAM!

Anonym sa...

Jag har själv blivit med blogg :-D
http://cantina-bitar.blogspot.com/