Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

lördag, augusti 16, 2008

Kalas och lek

Min farmor fyller år idag och det skulle vi naturligtvis fira med sedvanligt födelsedagsfika. Och när vi pratar farmor och fika så är det inte bara en slät kopp kaffe det handlar om. Näää idag blev vi frestade med ost och skinksmörgåsar, bullar, 7 sorters kakor och tårta! Ja inte var vi hungriga när vi gick därifrån. Tur att mitt nya liv inte börjar förrän om två veckor!

Alice och Ellen roade sig hos farmor på precis samma sätt som jag, min bror och våra kusiner gjorde för sisådär en 30 år sedan. De snurrade runt, runt i farfars gamla tvfåtölj. Vem behöver karuseller då?

Oj vilka minnen det finns i den där gamla slitna fåtöljen.........

Efter kalaset åkte vi hem till mina föräldrar där vi blev bjudna på god middag. En av mina favoriter, fläskfilégryta med champinjoner och ris. Även min bror och hans flickvän var hemma och det är inte så ofta vi träffas så det var kul att få prata lite.

Morfar och mormor hade en liten överraskning till barnen. En jättefin sparkcykel. Det är en riktigt rejäl sak från Nyby. En sån som de har på dagis.


Båda barnen blev helt till sig och det slutade med att de fick åka båda två samtidigt. Alice fattade dock hur man skulle göra på en gång och kunde sen, med lite stöttning för attt inte tippa över, köra alldeles själv. Duktigt!

Måste bara avsluta med en söt liten bild på min minsta älskling! Mammas lilla hjärta!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härliga bilder, tjejerna är för söta. Fina kläder med ;-)

Kram