Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, augusti 18, 2008

Ensam

Ja det är precis det som är dagens ledord.

Magnus började jobba efter 6 veckors ledighet så jag blev ensam hemma med barnen igen. Tråkigt men samtidigt lite skönt att allt får återgå till gamla vanliga rutiner igen. Blir mer ordning så och det kan jag tycka är ganska trevligt. Men jag kommer sakna mina sovmorgnar nåt oerhört!

En förändring har det dock blivit och det är ju att barnen börjat på dagis.
Alice trivs som fisken i vattnet och har nästan inte tid att krama mig hej då när jag ska lämna henne.
För Ellen går det också bra och vi är nu halvvägs genom inskolningen. Idag var det första gången vi föräldrar fick gå hem en stund och lämna våra små telningar ensamma. I vårt fall gick det väldigt bra och det var väl egentligen ingen överraskning med ett så socialt och tryggt barn som Ellen, men man vet ju aldrig.

Ellen ja, hennes språkutveckling har verkligen gått spikrakt uppåt. Hon pratar jättemycket och är otroligt duktig. Hon använder i princip inga "egna bebisord" utan pratar både rent, tydligt och begripligt även för en utomstående. Vi är helt fascinerade av denna lilla pratkvarn. Tror hon har sin snacksaliga syster att tacka för mycket av den utvecklingen :-D
Det nyaste hon lärt sig är att sjunga. Hon kan nu nästan hela Blinka lilla stjärna och sjunger melodiskt med lite, lite stödhjälp. Dessutom kan hon delar av Imse vimse spindel och I ett hus i skogens slut. Ska försöka filma henne någon dag för detta är så sött!

Det tråkiga ruggiga vädret slog om nu till kvällen och solen tittade fram. Jag blev så inspirerad och bestämde mig för en rask promenad. Jag fick gå ensam men det spelade ingen roll för det var så underbart. Stoppade in hörlurarna och spelade Mama Mia-soundtracket i mp3-spelaren och knatade iväg.
Det är ett privilegium att bo så nära naturen fastän vi bor i en storstad. Det var otroligt vackert när dimman steg över åkrarna och luften var sval och fräsch. Jag fick till och med sällskap av en råbock en stund. Han var bara tiotalet meter ifrån mig en lång stund så jag var bara tvungen att stanna och titta på honom ett tag när han putsade hornen och betade.
Tyvärr blev bilderna jag tog av honom suddiga så ni får hålla till godo med en vy över den underbara naturen.

Foto taget med mobilkameran

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj

Vilken fin blogg du har. Den kommer jag definitivt att följa. Dessutom har jag bara förälskat mig i pingvin trjöan. Dessutom älskar ju Bree Pingu just nu. Var får man tag i en sån???
Vi hörs snart
/Helene

Lina sa...

Tack för berömmet!

Ja Pingu är ju en populär figur bland de små men jag har så smått börjat avsky densamme. Blir lite tjatigt när man sett samma avsnitt 357 gånger eller nåt ;-)

Pingvintunikan köpte jag på Lindex för ca en månad sen.