Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, augusti 22, 2008

Förkylt

Blir ett sent inlägg idag, men det är ju åtminstone fredag så då är man väl ursäktad om man är uppe sent va?

Alice vill också nattsudda och är mot bättre vetande uppe fortfarande. Hon vaknade och grät och var otroligt ledsen och upprörd för snart en timme sen. Jag hörde att hon hade lite av den tunga astma-andningen och när jag frågade sa hon att det gjorde ont i halsen. Ja, ja nu verkar hon väldigt pigg och kry iaf. Efter att ha påpekat att hon minsann var hungrig har hon nu satt i sig en tallrik yoghurt, en banan och säkert 10 björnbär. Hmmm undrar när vi får henne i säng igen?

Ellen är också sjuk. Det var hon som drog hem förkylningen från dagis. Fast för henne började det med dålig mage igår. De ringde från dagis strax efter lunch och sa att hon vägrade somna (vilken överraskning ;-) ) och att hon hade bajsat jättelöst och illaluktande så jag fick gärna komma och hämta henne. Jag såg en maginfluenaepedemi spridas genom vår familj men redan till kvällen blev hon täppt i näsan och lite hostig och imorse rann det rejält från nosen på henne så det var "bara" början till förkylningen.

Båda barnen är dock feberfria och lika pigga som vanligt så vi hoppas att vi ska kunna genomföra morgondagens planerade utflykt till Astrid Lindgrens värld. Vi får 2 fribiljetter av ett par kompisar som hade för många så vi behöver bara betala för Alice eftersom Ellen går in gratis. Perfekt ju! Tack "Cantina" med familj!

Inga kommentarer: