Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, augusti 21, 2008

Jobbångest och sömnproblem

Var och hämtade mitt jobbschema idag.

Usch det var jobbigare än jag trodde det skulle vara. Mådde fysiskt illa i bilen på vägen dit. Undrar hur det kommer bli om drygt en vecka när jag verkligen måste lämna barnen på dagis och åka dit varje dag och arbeta. Första dagen blir nog hemsk. :-(

Schemat då? Jo det såg nog faktiskt bättre ut än jag väntat mig men det har blivit neddragningar i arbetstiden så det måste jag ta tag i och försöka lösa. Vägrar att gå ner i tid när jag i själva verket vill upp till 100 %. Får väl vara tjänstledig och ta ut FP tills vidare för det som saknas om inget annat funkar.

Fick även dåliga nyheter igår när jag pratade med vår personalansvariga. En av mina chefer avled hastigt i tisdags. Han föll visst bara ihop på parkeringen utanför jobbet. Han var visserligen gammal men det blir inte mindre chockartat och tråkigt för det.

Ellens dagisinskolning rullar vidare men nu har även vi stött på lite hinder.
Inte helt oväntat (åtminstone inte för mig även om dagispersonalen verkar lite förvånade) så vägrar min lilla tös sova på dagis. Hon ligger visst och snackar och grejar för fullt och när de uppmanar henne att sova säger hon väldigt kavat: - NEJ, vill inte! Haha ja vad hade vi väntat oss av denna bestämda tjej. Hon har ju alltid varit komplicerad med sina sömnvanor även här hemma och velat bestämma själv så varför skulle det bli annorlunda nu? Vi får se om det vänder och om hon förstår fördelarna med att sova eller om vi måste komma på någon alternativ lösning. Jag känner mig lugn än så länge för på något sätt fixar det sig alltid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch jobbångesten har jag full förståelse för. Det går, det gör det. Man får göra det bästa av det. Kram