Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, augusti 26, 2008

Mysigt

Lovade er ju Kolmården idag men tyvärr är jag alltför trött för att orka lägga in en massa bilder så det får vänta tills imorgon eller nåt.

Idag har Ellen och jag haft en lugn dag hemma när Alice var på dagis. Passade på att mysa med henne nu när jag kan. Imorgon blir det dock dagis för båda barnen mellan 8.30-13.30.
Under tiden ska jag hinna med en sväng till jobbet för att uppdatera mig lite och hämta ut jobbkläder. Går nog ganska fort så förhoppningsvis hinner jag ta en liten svängom med snabeldraken också efter lunch. Vore ju bra om det är skapligt rent här på torsdag när jag ska ha me&i-party så ingen får ett astmaanfall eller något.

Nu ikväll när jag satte mig framför datorn och slösurfade hamnade jag på tidningen iforms hemsida. Hittade där ett prenumerationserbjudande där man fick med en träningsdvd och en pulsklocka. Kunde inte låta bli detta så om någon månad kan jag ha ordentlig koll på vad som faktiskt händer i kroppen när jag är ute och rör på mig. Trevligt!

På samma sida hittade jag också en funktion där man kunde rita in sin träningsrunda på en karta och sen se hur lång den är. Häftigt! Det visade sig att den rundan jag har gått i skogen är 5 km lång vilket jag tycker är alldeles perfekt.

Nähä nu ska jag gå och krama min förkylda make, plocka fram barnens kläder till imorgon, packa dagisväskan, plocka undan det sista i köket, släcka ner, ja allt det där kvinnor/fruar/mammor gör om kvällarna och sen göra kvällstoalett och gå och sova.
Ha det bra allihop!

Kram och god natt!

Inga kommentarer: