Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, augusti 14, 2008

En helt vanlig dag.....

Började dagen med Ellen på dagis.

Inskolningen går jättebra än så länge. Vi har ju visserligen mest bara lekt än så länge men ändå. Känns skönt inför fortsättningen.

Magnus följde med Alice för att lämna henne på hennes avdelning men passade på att stanna och se hur hon har det. Det tyckte hon var jättekul tror jag. Inte varje dag man kan stoltsera med att ha pappa med sig på dagis.

Fick reklamen från Ö&B vid lunch och bläddrade igenom den lite snabbt. Fastnade vid ett regnset (galonset) med byxor och jacka med Alfons Åberg på för 199 kr, ordinarie pris 399kr. Alice behöver ju nya regnkläder så Ellen kan ärva hennes gamla nu. Ja det var väl inget att tveka på så efter Ellens middagsvila åkte vi ut och shoppade loss. Jättefint set i rött med neongula reflexer på axlarna och med "Milla" på bröstet. Ett riktigt fynd! Hittade också fodrade sk "dagisvantar" i svart för 39 kr så det fick töserna varsitt par. Perfekt att för en gångs skull vara ute i god tid.

Ikväll när barnen skulle lägga sig och tröttheten smög sig på fick jag ett infall att jag skulle ge mig ut på en promenad. Ringde goda vännen och grannen J och hon följde med mig ut i spåret. Gick i ganska rask takt, ja åtminstone raskt för mig ;-), och vi var nog ute i åtminstone en timme. Jätteskönt och jättenyttigt! Nöjd med mig själv!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att ha galonisarna avklarade! Perfekt att det kom så lägligt också!
Jag avundas din promenad i skogen. Här blev det ingen idag. Min lillebror P och han M kom på besök så vi fikade lite och när de hade åkt fastnade jag på min blogg...
Men i morgon måste jag ut. Det får väl bli på em om jag ska hinna ner på stan med bara ett barn på fm.