Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

lördag, augusti 09, 2008

Köksinredning och bröllop

Idag fyller svägerskan 32 år! Grattis, grattis!

Eftersom de är iväg på bröllop blev det inget firande eller tårta idag så då passade vi på att shoppa lite istället.

Ända sedan vi gjorde om köket har jag tänkt köpa ett par tavellister i björk som matchar skåpsluckorna och ställa mina fina bak- och kokböcker på.
Ja som ni vet tar vissa saker ibland väldigt lång tid här hemma men nu var det då dags att ta tag i detta projekt. Inte helt enkelt visade det sig. Björk är helt ute och jag är alldeles omodern. Finns inte en tavellist i björk att uppbringa på något av de större möbelvaruhusen och inte på en hel del andra ställen heller. Numera ska man ha vitt, svart, ek eller möjligtvis valnöt överallt. Bara så ni vet alltså. ;-)

Det hela slutade med att det blev två stycken finfina VITA lister från Nordik. Skitsnyggt blev det trots allt. :-)





Ja apropå bröllop förresten så skulle ju vi också varit på bröllop idag egentligen. Tyvärr fick brudgummen en stroke i våras och även om han nu mår efter omständigheterna väl så firas det nu i lugn och ro med bara den närmaste familjen. Mycket förståeligt men lite trist för oss för bröllop är ju så mysigt!

Stort, stort grattis och lycka till vill jag i alla fall önska det nygifta paret, Mårten och Mirjam!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh va fint det vart. Oj vi är omoderna som attan då... Hihi. KRAM

Anonym sa...

Vad snyggt det blev med tavellisterna! Längtar med spänning efter att få se dem live! Kopierar gärna hem till mitt kök!