Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, augusti 06, 2008

Skänninge marknad

Idag trotsade vi förmiddagens regn och gav oss iväg på utflykt till Skänninge för att gå på marknad. Tur att vi var lite vågade för när vi kom fram var det uppehåll och perfekt marknadsväder.


Shoppade inte så mycket men barnen fick varsina "Foppatofflor" att ha som inneskor på dagis i höst och Magnus och jag skaffade oss varsin ny mobiltelefon! :-o Det blev tyvärr lite fel i pappersarbetet som ska rättas till så jag berättar mer när det är klart.
Givetvis åktes det också karusell på tivolit och så inhandlades marknadsgodis förstås.
Alla var nöjda och belåtna, såväl barn som vuxna så detta får väl klassas som en bra och rolig dag. :-D


Alice lyckades genera båda sina föräldrar när vi var på den lokala pizzerian för att äta.
Vid ett av borden sitter en liten pojke i Alice ålder. När de får in sin mat blir pojken arg på någonting och börjar gråta och skrika. Pappan tar sin son för att gå ut och lugna ner honom och samtidigt vänder sig Alice om och säger högt och tydligt så det hörs i hela restaurangen:
- Mamma, han beter sig ju som en liten gris!! Oooops, hur förklarar man sig ur en sån situation?

Nu blir det filmmys i soffan med lite av dagens nyinköpta godis, mums!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en HÄRLIG dag med trevliga inköp!
Underbara Alice med sina kloka kommentarer :-)

Anonym sa...

Hel skön kommentar ju! :-) (Även jag har hittat hit nu.) :-)