Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, augusti 12, 2008

Dagisstart

Igår njöt vi av vår sista lediga dag. Vi åkte till Bergs slussar och tittade på båtar som slussade, spelade minigolf och bara myste. Riktigt härligt trots det ruggiga vädret.

Så till dagens lite mer allvarliga aktiviteter. Första dagen på dagis!
Ja Alice är ju redan inskolad och har varit 15-timmarsbarn i två hela veckor men idag var det också dags för Ellen och det känns som det är nu det börjar på riktigt.

På väg att gå imorse.

Jag vet att barnen kommer ha det jättebra på dagis och att de kommer utvecklas och ha skojigt men jag kan ändå inte hjälpa att det värker lite i hjärtat. Framför allt är det väl "lilla" Ellen som jag helst skulle vilja haft hemma i åtminstone ett år till om jag hade haft möjlighet. Men nu får man ju inte alltid som man vill här i världen så då får vi göra det bästa av det som erbjuds.

Barnen har i alla fall kul och trivs. Vi har ett jättebra dagis med underbar personal (vad jag kan se så här långt iaf) och allt fungerar hitills utmärkt. *peppar* *peppar*



Ellen i farten på dagis.

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår att det var lite tungt idag! Vad fina ni var på bilden på väg till dagis!