Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, augusti 07, 2008

Sovmorgon och syltkokning

Idag fick jag sova länge, riktigt länge. Det var så skönt så jag låg kvar i sängen och drog mig lite extra under tiden som Ellen sov middag. ;-) Kände mig rätt överflödig då i alla fall eftersom Alice och Magnus ändå var upptagna med annat.
Tack älskade make för den lyxen! Puss!

När barnen gått och lagt sig fick vi ett panikryck här och for ut och plockade körsbär som galningar.
Plockade säkert 20 liter innan det blev för mörkt för att fortsätta. Men då hade vi fått upp ångan så vi fortsatte inne med att kärna ur ett par liter och provade att koka sylt.



Luktade gott och ser gott ut och smakar säkert gott också men sylt vill jag inte kalla det. Det som finns i grytan ser mer ut som saftsoppa! Gjorde precis som det stod på syltsockerpaketet men något måste blivit fel ändå.
Hmmmm..... får helt enkelt ringa mamma och be om råd och göra ett nytt försök imorgon.

Funderar på att koka saft också för trots allt det vi har plockat redan så är det fortfarande fullt i trädet! Synd att det bara ska förstöras.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul, stagnerar det inte efter ett tag då? Har ni gelatin i?

Kram

Lina sa...

Nä tyvärr verkar det inte stelna mer. Fattar inte alls vad som gått snett.
Använde vanligt syltsocker då ska man inte behöva nåt annat. Men, men det är en ny dag med nya försök imorgon.