Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, augusti 29, 2008

Sjuk :-(

Hade me&i-träff här hemma igår kväll. Verkligen jättekul att träffa alla igen och att dessutom få handla fina kläder samtidigt är ju en riktig bonus!

Jag fick en massa rabatter så för min del blev det inte så jättedyrt denna gång. Höll igen lite med tanke på att jag nu får ett inkomstglapp när jag går från föräldrapennig till lön. Första lönen dyker ju inte upp på kontot förrän i oktober. :-(

Till mig själv blev det iaf "blommor och prickar"-klänningen som jag faktiskt fick helt gratis!


Barnen fick varsin flugsvampströja med matchande strumpor. Alice som var vaken och satt i mitt knä under visningen viskade till mig så fort hon fick se den att:

-Jag vill ha den där tröjan mamma!

När hon sen också fick prova den så blev jag tvungen att muta henne lite för att över huvud taget få den av henne igen. Tror vi har fått en ny favorit a la "många monster" från förra hösten.



Kände mig lite ruggig och seg under både dagen men framför allt kvällen och när de sista gått hem vid 23 tog jag en temp innan jag gick och la mig. Hmmm 39,3 är rätt skapligt med feber. Inte undra på att jag inte kännt mig så pigg.

Imorse vaknade jag i en feberblöt säng med en betydligt lägre temp även om jag fortfarande haft feber under dagen. Tyvärr har halsen blivit sämre däremot. Mandlarna är illröda och är täckta av massor stora blåsor där de flesta nu dessutom har spuckit. Ont som sjutton kan jag meddela. Äta går väl ok men dricka är lite jobbigare. Har även en del vita beläggningar nere i halsen så jag hoppas och håller tummarna att det inte är halsfluss. Vore ju inte kul att behöva sjukskriva sig på sin första arbetsdag på över tre år nu på måndag.

Idag har jag följdaktligen inte åstadkommit speciellt mycket och barnen som förstod att jag inte mådde så bra tog varje chans att utnyttja det tillfälle som gavs. Kan säga att jag var ganska lättad när klockan blev 15.30 och Magnus klev in genom dörren.
Nu ikväll känner jag mig lite piggare och är åtminstone feberfri. Har myst framför tvn och surfat.
Har dessutom fått kontakt med en "kompis kompis" som syr en del. Hon ska sy mössor till barnen i flugsvampstyg från filten i samma kollektion som tröjorna ovan. Jag blev superglad. Nu ska vi bara komma överrens om pris och färgval, mössorna är nämligen vändbara så inte nog med att jag måste bestämma om det ska bli det beigea eller turkosa svamptyget, jag måste också välja färg till andra sidan. Jag velar som sjutton. Kommer blir svårt det här!

Alla bilder idagens inlägg kommer från: http://www.meandi.se/

Inga kommentarer: