Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, mars 02, 2009

Magsjuk och virkförsök

Länge sen sist men jag har ändå inte speciellt mycket att berätta.

Vi hann med ett par dagar av jobb och dagis i slutet av förra veckan. Kändes skönt och normalt som omväxling mot alla sjukdomar.
I lördags kom min mamma upp och hälsade på och vi hade en dag på stan. Vi shoppade, mest tyger men en bok och ett par inredningsdetaljer följde med av bara farten. Sen gick vi till "Tojan" och blev snygga i håret. Välbehövligt för oss båda.

Efter frisörbesöket kände jag mig lite illamående men trodde det skulle gå över. Tyvärr gjorde det inte det så efter några tappra försök att fortsätta vår mamma/dotter-dag fick min mamma köra hem mig och jag bäddade ner mig i soffan och sov ett par timmar. Skönt men illamåendet fanns kvar och jag fick kräkas ett par gånger under kvällen och natten. Tack och lov blev det inte mer än så och ingen annan har än så länge blivit sjuk *peppar, peppar* så vi hoppas det räckte så där.
Nu ikväll har dock Ellen fått lite feber och är lite snuvig så jag antar att det är hennes tur att få ett par sjukdagar nu. Varför blir man ens förvånad?!

För egen del har jag nu köpt mig lite garn och har tänkt jag ska lära mig virka. Virkade lite, lite som barn kommer jag ihåg. Försökte göra en liten duk med mammas hjälp minns jag men tror att det inte blev så mycket av det projektet.
Min kloka mamma sa att hon tror jag behöver något skojigt att sysselsätta mig med för att skingra tankarna lite och jag är böjd att hålla med henne. Sen när det finns så många fina pysselbloggar därute varav ett par tillhör mina vänner så kan man ju inte bli annat än inspirerad. Jag gillar ju det här med bloggandet och jag gillar att pyssla och pilla på olika vis så nu är det dags att ge det ett försök. Jag ska bara komma på ett bra "varumärke" och bloggnamn och sen får ni givetvis en länk.
Det kommer inte bli en specifik syblogg eller virkblogg eller nåt annat snävt utan det blir en allmänpysselblogg helt enkelt. Allt kommer få plats. Så det så!
NU ska jag leta reda på mitt garnystan och min virknål och sen kör jag. Önska mig lycka till! Det kan bli spännande det här, hahaha!

1 kommentar:

Cantina sa...

Lycka till! Det ska nog gå bra. När jag gick i skolan fick jag aldrig till den virkade grytlappen. Den smalnade av hela tiden. Jag fick repa upp och börja om säkert 100 ggr och till slut sa syfröken att jag slapp, vilket jag ju naturligtvis egentligen inte ville. Och se på mig nu - jag har gjort framsteg inom virkningen trots att jag inte fick någon nämnvärd utbildning i frågan i skolan. :-)
Skönt att du mår bättre. Tråkigt att Ellen är sjuk igen.