Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

söndag, mars 08, 2009

Virkat äpple

Har ni sett nåt så snyggt?



Mitt livs första virkalster är färdigt! Och fort gick det. Har ju börjat på en annan sak redan men i fredags kväll/natt satt jag och kikade på en massa bloggar och hemsidor och råkade ramla över det här mönstret. Tyckte äpplet var så sött så jag var bara tvungen att prova om jag kunde. Jag virkade hela frukten redan i fredags men sen hade jag inget vadd att stoppa det med och inget grönt garn till bladet så då fick jag vänta med att göra klart tills jag hade varit nere på stan och shoppat i lördags.
Nu har jag redan hittat flera roliga mönster som jag ska ge mig på men först ska jag avsluta mitt pågående projekt. En sak i taget!

Trodde vi var friska här nu och att det skulle bli en jobb- och dagisvecka med början imorgon men nej då så blir det inte. Igår eftermiddag fick Alice hög feber, 40,3 visade termometern vid läggdags! Det blev en jobbig natt med många tårar och kramar. Usch tycker så synd om henne när hon blir såhär sjuk. Idag har vi proppat henne full med alvedon och ipren och då har temperaturen hållit sig mellan 38,5 och 39,8 i alla fall. Hoppas hon vaknar feberfri imorgon!

Barnen är jätteintresserade av mina virknålar och mitt garn och vill gärna virka även de. Det går väl inget vidare ur en vuxens synvinkel men oj så roligt de har!
Jag har blivit så pysselinspirerad nu i och med att jag började virka så nu vill jag göra allt. Även barnen tycker ju om alla möjliga sorters pyssel så igår när vi var nere på stan gick jag in på butiken Med mera och köpte lite roligheter till dem. Det blev stora maxipärlor och pärlplatta ( visste ni förresten att de egentligen heter Nabbi) och så fick de sådana där stiftpärlor som man trycker ner i en hålplatta. Jätteuppskattat och vi tillbringade flera timmar idag med att pyssla tillsammans. Kul!

Nä nu blir det till att umgås lite med maken för nu kommer vi knappt se varandra i vaket tillstånd de närmaste dagarna. Jag jobbar kväll både måndag och tisdag..... Ha det gott vänner!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men det var det sötaste lilla äpplet jag sett på länge, proffsigt!!!

Anonym sa...

Oj va fint äpplet blev, va duktig du är. Ser fram emot nästa projekt.

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Vilket fint äpple. Virka är något jag skulle vilja kunna, har försökt, men gav upp snabbt.