Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, mars 04, 2009

Längtan

Börjar snart klättra på väggarna här.

Om jag inte får umgås med någon vuxen utanför vårt hems fyra väggar snart så blir jag knäpp. Har inte varit utanför dörren sen i lördags! Gissa om det var härligt när jag fick åka iväg en liten sväng med bilen ikväll för att leverera kläder. Njöt av den friska luften och framför allt tystnaden. Inga barn som gnäller, skriker, gråter, tjatar. Åh så underbart för mina öron. Tor jag har fått skavsår i dem.
Nä vars barnen kan ju inte heller rå för att vi har det tråkigt och inte kan umgås med någon eller göra något kul som gå till ÖF eller liknande. Vi behöver aktivering allihop och imorgon ska vi ut om vi så stryker med på kuppen. Vi behöver frisk luft hela högen! Får väl gå till Tinnerbäcken och mata änderna eller nåt. Finns det några hungriga änder där nu förresten?? Skitsamma det finns säkert en eller annan kråka som vill ha annars.

Längtar till sommaren nåt otroligt. Tänk er, varmt, skönt, barfota, smultron, picnic, bad i poolen, grilla, kvällssamtal på altanen, ledigt, friska barn, inga overaller åhhhhhh............
Inte blev min längtan mindre av att jag fick på tvn lagom till Leila på landet började ikväll. Så härligt! Ett av mina absoluta "tvmåsten" är allt med Leila. Det är så mycket känsla i hennes matlagning, bakning och framförallt hennes person. Det märks att det är äkta vara rakt igenom!

Nu ska jag faktiskt förvåna några av er och gå och lägga mig. Jag tänker läsa lite i min nya bok som jag köpte på rean. Det blev ju bara en roman, än så länge...... Återkommer med bokrecension om ett par dagar. Brukar inte ta längre tid för mig att läsa ut en bok, speciellt inte när jag är hemma så mycket som nu. Något måste man ju roa sig med. Tjipp!


Inga kommentarer: