Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

onsdag, mars 18, 2009

Ett brev fullt av kärlek och omtanke

Hämtade in posten under tiden barnen åt sin lunch idag.
Det hade kommit ett stort vitt brev. Till Alice!

Vi hjälptes åt att öppna det och inuti låg en massa superfina teckningar, piprensarfigurer i former av hjärtan och fjärilar och så ett vykort med Mowgli, Baloo och ormen Kaa på. Vände på kortet och läste högt för Alice:
-Vi saknar dig Alice! Krya på dig! Kram från alla barn och fröknar på "Trollet".

Åhh det är från mina kompisar hojtar ungen då och ett stort leende spricker ut över hela ansiktet. Vi tittade på alla teckningar och blev alldeles varma inombords hela familjen. Tänk så fina kompisar våra barn redan har omkring sig och tänk vilken fin förskola de faktiskt går på. Känns så otroligt skönt att veta att barnen är omgivna av människor som bryr sig om dem när vi inte kan vara där och ta hand om dem.

Imorgon är det dags för jobb igen. Äntligen får jag nästan säga även om jag väl inte är den som längtar till jobbet i vanliga fall direkt. Det ska faktiskt bli skönt att få lite vardag igen efter alla sjukdomar som varit.
Barnen får dock vara hemma resten av veckan. Vi var uppe på dagis och hälsade på idag och då stor det både vattkoppor, maginfluensa och scharlakansfeber på tavlan så det var ju inte så inbjudande. Barnen behöver dessutom vila lite till och få tillbaka lite energi. De orkar just ingenting.

Har en liten fundering på om det inte kan vara så att det var just scharlakansfeber som Alice hade förra veckan. Hon var ju blossande röd i ansiktet och på benen, tänkte dock inte på hur hennes tunga såg ut just då. Efter vad jag har förstått så är scharlakansfeber och halsfluss i princip samma bacill bara att det utvecklat sig lite olika så med tanke på att jag sen fick halsfluss och doktorn trodde vi hade samma sak så var det nog scharlakansfeber hon hade. Ja,ja nu går vi ju på 10-dagarskur båda två och mår mycket bättre så det spelar väl ingen roll egentligen. Bara lite kul att veta vad det faktiskt är för sjukdomar barnen (och vi andra) får.


Inga kommentarer: