Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

söndag, mars 15, 2009

Inget för kvackelmagar

Haha trodde ni det var nog nu??

Näää inte nöjde vi oss med "bara" lite halsfluss inte. Natten till torsdagen kräktes Ellen intensivt under en timmes tid. Jag märkte ingenting i min feberfrossa så stackars Magnus fick ta alltihop med att trösta och tvätta rent barnet, städa rent rummet, byta sängkläder och tvätta desamma. Och ett par gånger dessutom. Inte konstigt då kanske att han var den som insjuknade igår. Från 14 till 23 sprang stackarn mellan soffan och badrummet men sen fick han i alla fall sova hela natten. Något spak men piggare idag.
Nu ikväll vid läggdags var det Alicestumpans tur och hon har precis somnat om igen. Hoppas nu hon får sova inatt och vaknar frisk imorgon! Hon är i alla fall jätteduktig och förstår att man helst ska försöka kräkas i hinken men det är ju inte alltid så lätt när man knappt är vaken. Förut när jag bäddade ner henne sa hon till mig: - Mamma jag vill inte kräksa mer nu. Jag tycker inte om det!
Nä usch vem tycker om att kräkas? Inte jag åtminstone och nu är det väl tyvärr så att det nog snarast är en tidsfråga innan även jag är sjuk. Urk inget jag ser fram emot direkt, brrrrrr.

3 kommentarer:

Cantina sa...

KRAM!!!

F . A . E - Mjuka kläder för goa barn sa...

Nämen usch vilken otur ni har. Vi har precis avklarat en magsjuka och hoppas på att få vara friska ett tag nu. Kram till er.

Anonym sa...

Nej nu får det väl snart ge sej så ni blir friska så ni kan hälsa på oss. Vi saknar er såååå. Stackars lilla gumman. Krama alla och krya på er allihop.