Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, mars 03, 2009

Dagsrapport

Det blev inget mer av kräkandet igår kväll. Skönt! Både vi och Ellen fick efter någon timmes mys i soffan sova resten av natten i lugn och ro.
Idag har hon mått ganska bra men hon har haft runt 39 graders feber hela dagen och varit ganska klängig och gnällig. Efter lunchen (som hon för övrigt inte åt) bad hon själv om att få gå och sova en stund och det nekade jag henne ju självklart inte. Hon sov i 1½ timme och orkade sen hålla igång till kvällen. Trodde det skulle gå lika lätt att lägga henne då men med lite febernedsättande i kroppen gick hon in i andra andningen och somnade inte förrän precis nu. Inte direkt vad vi hade tänkt oss men faktiskt lite mysigt också. Det gäller att se något positivt i allt ha,ha!

Som ni förstår blev det inte speciellt mycket virkat igår. Istället snodde jag åt mig en liten stund idag på eftermiddagen när barnen fick titta på "Tingeling" på dvd. Japp är man sjuk så är man och då får man faktiskt se på film, nästan hur mycket man vill.
Åter till virkningen då. Det gick väl som väntat, sådär. Inser att jag är knäpp som ger mig på att försöka göra ett eget mönster det första jag gör men är man lite envis så är man. Det kommer nog bli ett antal "provlappar" innan jag är nöjd men skam den som ger sig. Jag ska lyckas den här gången!
Vad det ska bli? Ja det får ni inte veta förrän jag har något färdigt att visa, det kanske inte alls blir som jag har tänkt mig.


1 kommentar:

Cantina sa...

Skönt att det inte kom mera kräks. Trist att hon drabbats av feber också :-( Och nu är det väl bara att vänta på resten av familjen!
Jag är SÅ nyfiken på ditt virkprojekt. Riktigt nyfikon ;-)
Men jag, liksom alla andra, får väl hoppas att det snart börjar gå som en dans så att vi snart få se det!