Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

söndag, mars 22, 2009

Vårkänslor

Vi blev så fulla av vårkänslor i det fina vädret igår så trots att det snöade idag gav vi oss ut för att titta på växter och spaljéer till trädgården. Det börjar faktiskt komma fram en hel del saker i butikerna men än så länge är det tunnt på växtfronten. Vi får nog inse fakta, det är fortfarande bara tidig vår än. Om någon månad finns det nog lite mer att välja på haha. Kul hade vi i alla fall.

Eftersom det inte fanns varken växter eller kataloger att titta i ute i butikerna idag så ska jag nu se om jag kan hitta något roligt på internet. Tänk så lätt vi har det numera. Bara slänga iväg en sökning på google och så har man flera tusen sidor med information och bilder att titta på. Lyxigt!
Just ikväll letar jag efter en buske. Den ska vara ganska tät, snygg, gärna med blommor men inga bär, tåla sol och max 1,5 m bred och 2-3 m hög. Någon som har ett förslag?

3 kommentarer:

Cantina sa...

Hej gumman!
Inga växtförslag härifrån. Det där är du så mycket bättre på än jag.
Skulle väl vara en välklippt syrén då förstås!

Anonym sa...

Jassminebuske!!! Luktar gott dessutom

Lina sa...

Tack för förslagen tjejer men tyvärr tror jag båda sorterna luktar FÖR mycket för att vi ska kunna ha dem precis bredvid altanen. Är ju lite känslig mot blommor och dofter och pollen och sånt där tyvärr.
Tack ändå för att ni försöker hjälpa oss!