Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

torsdag, mars 26, 2009

En bra vecka

Vi är lite slitna och trötta här. Det tar på krafterna att vara åter i vardagen igen. Vi är helt enkelt inte vana vid att ha fullt upp hela tiden. Det är jobb och dagis och så har jag dessutom lyckats klämma in en hel del aktiviteter på fritiden. I måndags var jag hemma hos goa Cantina hela kvällen och bara myste och pratade. Efterlängtat och lika kul som vanligt.

I tisdags kväll var det bytardag i Berga kyrka och jag var där och handlade, sålde OCH hjälpte till med sortering mm. Riktigt roligt faktiskt och jag handlade en hel del fina saker som även gick hem hos barnen. Hittade nästan bara saker till Alice den här gången men det gör inte så mycket för Ellen har ju snart samma storlek så då får de dela på garderoben hihi.
Fynden jag gjorde var bland annat ett "Pippi"-nattlinne för 20kr, "Pippi"-tröja 20 kr, stickad "Pippi-mössa 20 kr, som tyvärr var för liten men som får bli dockkläder istället, beige sommarjacka utan en enda fläck eller fel för 30 kr!!! Hittade även fler tröjor, en kjol, en klänning och ett par byxor och alltihop fick jag för 230 kr! Shit pommes frites! Målet är nu att jag ska ha sålt så mycket så jag går plus minus noll. Då blir jag nöjd.

Gillar tanken med bytardagen. Förutom att jag blir av med en massa käder, skor och grejer som bara ligger ivägen och till slut åker i containern så får barnen en hel del "nya" kläder för billig peng. Av det man säljer går 20 % av intäkterna till Kvinnojouren istället för att man får betala en avgift till de som anordnar det hela. DET tycker jag är superbra! Vet att det med all säkerhet kommer bli en bytardag även i höst så ni som missat det får en ny chans. :-D

Ikväll har vi ätit våfflor med sylt och vispgrädde! Mums! Jobbade kväll igår så vi missade den riktiga våffeldagen men vad gör det? Det är ju precis lika gott vilken dag det än är hihi!

Imrgon blir det ytterligare ett kvällspass på jobbet men sen är det ledigt hela helgen. Ska bli så skönt och jag hoppas på solsken så vi kan vara ute och mysa. Kanske skulle planera in en grillning på lördag.....

1 kommentar:

Cantina sa...

Du är go du med :-)
Våffeldagen - den hade jag HELT missat!