Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, mars 06, 2009

Jag kan, jag kan, jag kan!

Åh nu har det lossnat! Äntligen!

Efter att jag pratat med min mamma i eftermiddags och beklagat mig och fått lite hjälp och svar på några frågor så helt plötsligt funkade det. Jag kan virka och snyggt blir det också! ;-)
Jag har nu lyckats få till det där med hur man börjar och hur man räknar maskorna så nu blir det rakt och fint. Jag har dessutom fått kläm på det där med att öka antalet maskor så nu ska jag bara lära mig göra tvärtom och lära mig minska också. Sen är det dags för färgbyte men det tror jag att jag ska klara. Först måste jag dock lösa problemet med att jag som vanligt inte har en aning om vilken sida som är rät och avig. Fast spelar det egentligen någon roll när jag bara virkar fastmaskor hela tiden och vänder arbetet efter varje varv? Båda sidorna borde ju vara likadana eller hur?

Nä nu är det dags för utslagningen i Let`s dance. Ha det!

1 kommentar:

Cantina sa...

Men vad roligt att höra att det har släppt!! Då kanske man snart kan få se skapelsen! Du kanske ska ta med dig virkningen när du kommer hit och lära mig lite virktips!