Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

tisdag, maj 19, 2009

Helgens bravader

Är bara inne en snabb sväng nu innan det är dags att gå och sova. Måste komma i säng snart för klockan ringer redan 05.15 imorgon bitti. Nog om det men nu ska ni få höra vad som hänt sen senast.

Har haft en underbar helg! Alice och jag fick lite egentid i ett par timmar på lördagsförmiddagen då vi drog iväg och handlade både mat, dryck och lite mursnöre ;-). Mycket uppskattat av både mor och dotter så det får vi göra om snart.
Tror faktiskt att vår tidigare så "pappiga" stora tös nu blir mer och mer "mammig". Undrar om det hör till någon utvecklingsfas för fyraåringar eller om det bara blivit så. Ovant är det hur som helst men än så länge ganska mysigt. (Påminn mig gärna om mysigheten om några månader. ;-) )

Efter en sen lunch städade vi toaletten, satte igång en maskin tvätt och en diskmaskin, dammsög nedervåningen och plockade fram fika. Effektivt och vi var lagom färdiga när mina föräldrar tittade förbi på lite eftermiddagsfika. Trevligt eftersom det inte blir så ofta. Önskar ni bodde närmare....

Eftersom vädret var så fint passade vi på att grilla. Det blev helgrillad fläskfilé och champinjoner, kokt färskpotatis, tzatsiki, bearnaisesås och en mumsig sallad. Åhhh så gott!
Satt och jäste på altanen en stund och höll nästan på att missa tiden. Fick eld i baken när jag upptäckte att det bara var en halvtimme kvar tills jag skulle vara hos Malin. Kom bara lite sent så jag spurtade ordentligt....

Hos Malin bjöds det på ostar och kex och trevligt sällskap. Jag hade med mig en flaska vin som smakade riktigt ok. Vi kollade Eurovision song contest (Grattis Norge!), pratade och hade hemskt roligt ända in på morgonkröken. Hihi jag var inte hemma i min säng förrän klockan närmade sig 4. Behöver jag säga att det inte var igår det hände senast. Åtminstone inte självvalt. Möjligtvis har jag varit vaken på grund av mina älsklingar men det är en helt annan sak.
Snälla, snälla säg att vi gör om det snart igen!?

I söndags fick jag sovmorgon av min snälla äkta hälft. Sov tills jag vaknade av mig själv vilket var vid 11! Duschade och gjorde frukost som jag tog med mig ut på altanen. Där satt jag sen i ett par timmar och bara var under tiden som Magnus byggde mur till trädgårdslandet och barnen lekte. Framåt eftermiddagen piggnade jag till så då körde även jag en hel del sten. Känns i ryggen vill jag lova.

Ingen orkade laga mat så det blev McDonalds till barnens lycka. På kvällen kom Cantina och vi satt och tjejsnackade ett par timmar. Så skönt med spontanträffar.

Nu är det bara arbete som gäller och denna veckan jobbar jag dessutom helg så det blir 6 arbetsdagar. Usch känns inte speciellt kul just nu men när lönen kommer känns det genast mycket bättre, haha.


2 kommentarer:

Cantina sa...

Hej gumman! Jag tror att det blev lite fel när jag skulle åka från dig i söndags.
Du sa "Det här måste vi göra oftare"
och jag svarade "Ja, fast kanske inte på slndagar"
Vad jag menade var att man inte kan hålla på så länge som man skulle vilja eftersom det är en hel jobbvecka framför en. Lite synd att vara helt aptrött redan på måndagen. Men jag hoppas att du förstod mig rätt - jag vill ju ALLTID umgås med dig!

Malin sa...

Nä nu får du blogga lite!!! *tittar strängt*