Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

måndag, maj 04, 2009

Bra, bättre eller bäst?

Hur kommer det sig att vissa dagar bara helt enkelt är bättre än andra? Från början till slut liksom. Man tycker man gör allt precis som vanligt men på något sätt känns det lite lättare och enklare. Man är på bra humör och klarar livets små motgångar med ett stort leende.

Ja inte vet jag vad det beror på men idag har jag haft just en sån där dag. Kanske kan det vara för att jag fick så fint beröm och varmt tack av en kund jag hjälpte. Eller så är det för att jag klarade av att få iväg den där utbildningsansökan i tid, trots allt. Eller så är det för att jag har lyckan att ha så snälla människor i min närhet. Eller så beror det på något helt annat. Strunt samma men en bra dag har jag haft i alla fall.

Hoppas morgondagen blir lika bra. Jag hyser hopp för jag vet att den för med sig åtminstone två bra saker. Dels är det studiedag på barnens förskola så jag får en extra ledig dag tillsammans med dem och sen kommer min goa mamma och hälsar på. Så ni ser det kan helt enkelt inte bli annat än bra även imorgon!

1 kommentar:

Malin sa...

Gött att ha den känslan, inväntar den fortfarande...