Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

lördag, juni 06, 2009

Sveriges nationaldag!

Nu är det så där jättelänge sen jag bloggade senast igen. Usch och fy på mig!
Jag gillar faktiskt inte alls när det blir så här men ibland finns varken ork eller tid. Den här tiden på året är det ju alltid massor att göra och när man sen går och drar på sig stans värsta förkylning som grädde på moset då finns det inte mycket energi kvar att klämma ut.
Jag har till min stora glädje sett att det trots allt är några tappra själar som är inne och besöker mig i hopp om något nytt att läsa. Undrar hur glada ni blir nu, hihi?

Om någon undrar vad vi gjort de senaste veckorna så är det mest jobb men också en del roligheter. Jag var till exempel ute och åt grekisk mat och drack lite vin med "mammakollektivet" en kväll. Riktigt trevligt att träffas igen då det var länge sen sist. Gör jag gärna om snart igen.
Sen har det varit sommarfest på barnens förskola. Tyvärr prickade de in den enda regniga dagen på hela veckan så det blev väl inte riktigt som det var tänkt, men kul ändå. Vi hade ordentligt med regnkläder på oss så vi led inte precis. Vi gick tipspromenad och grillade korv och alla fröknarna fick en liten sommarpresent. Mysigt!

Idag är det ju vår nationaldag. Jag kan väl inte påstå att vi har firat det något speciellt här hemma. Skulle väl i så fall vara att vi åt mysfrukost imorse och att vi var iväg och shoppade en rolig sak på eftermiddagen. Blev ni nyfikna vad det var vi handlade nu? Haha det kan ni få vara tills imorgon. Då ska ni få se vad det är.....

1 kommentar:

malin sa...

spännande :-)