Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, maj 08, 2009

Regntunga skyar och nyfriserad prinsessa

Tung i huvudet och seg är dagens status. Alltihop skyller jag på vädret. Det var så kvavt i eftermiddags så jag längtade efter regnet. När vi satte oss för att äta middag kom det också mycket riktigt och sen har det regnat ganska ordentligt mest hela kvällen. Skönt! Hoppas nu bara det har vett att sluta tills imorgon bitti så vi kan vara ute nu när vi är lediga allihop.

Idag har jag och Alice varit nere på stan en sväng. Hon skulle till frisören och klippa sig. Mycket välbehövligt eftersom det var ganska exakt ett år sedan sist. Nu är hon så fin i håret igen och alla slitna, kluvna toppar är borta. Även om jag inte tänkte på hur slitet hennes hår var innan så syns det verkligen skillnad nu.
Hon var så duktig även om det var lite svårt att sitta helt stilla med huvudet. Det fanns ju så mycket spännande saker att titta på.

Hon överraskade mig genom att vid lunchen (strax innan vi åkte) prata om att hon skulle få ha en mantel med Musse och Långben på, precis som prinssessor har. Mycket riktigt var det ju både Musse och Långben på skyddscapen hon fick ha på sig. Tänk att de kan minnas sådana saker som hände för ett år sedan när de är så små. Coolt!

Alice har alltid varit duktig när hon klippt sig. Kanske beror det på att hon (och jag) har en favoritbok som handlar just om att gå till frisören. Hon har något att relatera till och vet vad som kommer hända. Sen får man ju en belöning om man är duktig, precis som Nisse i Nisse går till frisören av Olof och Lena Landström. Det är samma personer som skrivit och illustrerat boken som bland annat gjorde filmerna "Kalles klätterträd" och "Farbrorn som inte vill va´stor" om någon minns dem ;-). Hur som helst kan boken varmt rekommenderas.

Inga kommentarer: