Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, maj 01, 2009

Som ny igen!

Har ni saknat mig?

Som ni märkt har jag haft en paus i mitt bloggande. Har faktiskt haft datorn igång extremt lite över huvudtaget för att vara jag. Har varit så trött om kvällarna så den tänkta internetfria veckan blev till slut till en månad. Med några undantag då....måste ju kolla läget ibland. ;-)
Men nu är jag tillbaka igen. Jag lovar! Hedersord!

Vad har hunnit hända på en månad då?
Jo en hel del vill jag lova. Här kommer lite skrap på ytan......

* Alice fick en infektion i örat en vecka efter rörinsättningen och fick örondroppar i femdagar. Sen kuren avslutades har hon varit frisk som en nötkärna. Tjoho!!
* Vi har jobbat och varit på dagis i över en månad utan uppehåll och sjukdomar! Har inte hänt sen barnen började på dagis. Ska bli väldigt trevlig läsning när nästa lön dyker upp på kontobeskedet hihi.
* Vi har grillat, både med och utan gäster, mums.
* Vi har varit på barnens första utvecklingssamtal. Båda verkar trivas bra och har det kul på dagis. De är duktiga, pratar bra och får kompisar. De visar gärna både sina kärleksfulla sidor likväl som sina häftiga humör och bestämda åsikter. Trygghet, självkänsla och själförtroende verkar åtminstone inte vara en bristvara hos våra töser. Härligt!
* Jag har haft ytterligare ett Me&I-party. Kunde givetvis inte låta bli att köpa ett par underbara rosa tunikor med discoapan på till tjejerna.
* Jag har hunnit med ett spa-party hemma hos Cantina och en pysselkväll med scrapbookingtema i Berga kyrka.
* Vi har sågat/huggit ner ett äppelträd i trädgården. Där ska det snart byggas ett kombinerat utekök och grillplats. Kommer bli så himla bra tror jag. Ska bli skönt att ha grillen utom räckhåll för barnen. Ellen har ju redan lyckats bränna sig på ett par fingrar en gång.
* Alice har lärt sig cykla! Hon tjatar dock en hel del om att vi ska putta på henne. Det är tungt att trampa själv. Latmasken kryper fram haha.
* Vi har firat en del födelsedagar. Farmor Ingrid, moster Linda och morbror David. Kusin Louise firar vi imorgon.
* Så sent som igår var vi hos David och Linda för att fira att min bror nu blivit 30! Oj så kul vi hade. En riktigt lyckad fest. Tipspromenad och vattenpolo :-). God mat, fika, chips och dicka. Kul gäster och strax innan vi tackade för oss hann vi till och med med en bugg! HA, det var inte igår jag buggade kan jag lova. Mer, jag vill ha mer...... Undrar dock om lillebror säger detsamma idag? Lite trött och ont i huvudet kanske? Hihi man mår som man förtjänar eller vad är det de säger?

Som ni märker kan jag fortsätta hur länge som helst men det ska jag inte, jag lovar. Nu är det slut för idag och hej då härifrån men vi ses igen imorgon kväll efter jobbet om ni vill. Cross my heart!

1 kommentar:

Cantina sa...

JAG HAR SAKNAT DIG!!
Välkommen tillbaka!