Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

söndag, maj 03, 2009

Soffpotatis

Haha så mycket för mina löften. *poff* så gick de upp i rök. Eller nåt.

Nä det var faktiskt meningen att jag skulle bloggat igår kväll men det kom lite annat ivägen. Först jobbade jag ju till klockan 16 och sen svängde jag förbi en liten stund hos barnens kusin Louise som fyllt åt tidigare i veckan och som under eftermiddagen firats av Magnus och barnen. Väl hemma fick barnen mat (vi vuxna tänkte mysa till det lite och äta när barnen lagt sig), kollade på bompa och blev nerbäddade i sina sängar.

När lugnet började sprida sig så sakteliga då fick vi ett ryck och började gräva ur all sand ur sandlådan och demonterade den. (Ni skulle sett Ellens förvirrade min idag när hon kom med sina spadar och upptäckte att sandlådan inte var där den borde vara. Hon vände och vred på huvudet flera varv och vi riktigt såg hur hjärnan arbetade med att klura ut var vi gjort av all den där sanden. Hihi stackars lilla tösen min du ska få tillbaka den om ett tag, jag lovar! )

Varför skulle då sandlådan bort? Jo det ska nämligen bli ett trädgårdsland där. Det ska muras upp i flera nivåer så det blir något upphöjda bäddar. Tror det kommer bli riktigt bra men det tar väl ett par veckor att få det färdigt. ;-)

Allt var så roligt så det hela slutade med att vi inte kom in förrän klockan nästan var halv tio! När vi satte oss i soffan slog det mig att vi faktiskt glömt bort att äta middag! Räddningen blev varsin fryst färdigpizza. Snacka om lyxmys, haha!
Efter maten lyckades vi båda somna i soffan och jag sov tydligen riktigt gott för jag vaknade inte förrän Magnus väckte mig vid 04 och frågade om jag skulle med upp till sängen och sova där en stund. Så kan det gå när man är likte trött förstår ni.

Kompenserade den något spartanska mysmiddagen igår med att grilla idag. Fläskfilé, klyftpotatis, champinjoner, grönsallad och Lohmanders bearnaisesås. Åhh ingen smalmat direkt men hjälp så gott!

Nu ikväll har jag ägnat en liten stund åt att deklarera. Går ju supersmidigt nu när man kan göra det på nätet. Ändå ska jag dra ut på det in i det sista. Förstår inte varför jag inte deklarerade för flera veckor sen så jag inte behövt oroa mig för att glömma bort det. Ja, ja nu är det gjort och med ett helt dygn till godo så jag kan lugna ner mig. Kanske har jag lärt mig något till nästa år också. Kan ju alltid hoppas!
Har du deklarerat än? Annars är det hög tid, sista dagen är imorgon den 4 maj!


2 kommentarer:

Mamma sa...

Stackars lilla Ellen, ingen sandlåda. Hoppas det blir lite smarriga bär och grönsaker där istället. Bra att ni har kommit igång med projektet. Det ska bli spännande att se hur det blir när ni är klara.

Cantina sa...

Härligt att gröbsaksbädden är på G!
Stackars Ellen dock. Måste ha varit väldigt förvirrande för henne när sandlådan var puts väck!
Själv har jag börjat så smått med planeringen av altanbygget. Tyvärr har jag en här hemma som motarbetar mig HELA tiden. Vi har en rabattcheck på 20% på K-rauta som går ut sista maj. Han förstår inte varför jag vill handla brädor redan till helgen... Suck!