Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

söndag, juni 14, 2009

Semesternedräkningen kan börja

Äntligen är sista jobbhelgen innan semestern avklarad! Känns så skönt att jag inte ska jobba en enda helg förrän mitten av augusti nu. Massor tid för familjen och pyssel.

Jag längtar verkligen efter semester nu. Känner mig sliten och trött mest hela tiden. Det finns så mycket som jag skulle vilja göra och fixa som varken hinns eller orkas med just nu. Har till exempel en massa pysselideér i huvudet och det finns till och med material hemma för att genomföra dem men det blir liksom inte av. MEN om två veckor då har jag hur mycket tid och ork som helst och då SKA de förverkligas. Åtminstone en del av dem.

Har börjat planera lite inför middsommarfirandet nu. Vi ska fira tillsammans med Cantina och hennes familj, precis som vi gjort de senaste åren. Ska bli kul!
Vi börjar med sillunch hemma hos dem innan vi åker vidare till en midsommardans allihop. På kvällen avslutar vi med grillning hemma hos oss. Känns skönt att dela lite på arrangemanget.
Vi är nästan helt klara med vad vi ska bjuda på, återstår bara en dessert. Ska nog ge mig ut på den stora webben och se vad jag kan hitta. Givetvis ska ni få alla recepten så småningom, men jag vill ju inte avslöja allt för våra gäster så ni får vänta till på lördag åtminstone.
Håll nu bara tummarna att vi för en gångs skull får en solig, varm och fin midsommar!

1 kommentar:

Cantina sa...

Jag håller också tummarna för en solig och varm midsommar! Ska bli jättespännande att se vad vi får för gottigt på fredag! Det brukar ju vara smarrigt så jag ser verkligen fram emot det. För oss är det inte mycket att planera - sillunch är ju sillunch :-)