Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, november 13, 2009

Baconfeber

Idag, fredag den 13! Buuhuu kunde varit riktigt ruggigt och otursfyllt men icke. Har klarat mig helskinnad......än så länge åtminstone! mooahahahaha

Har suttit inne och kurat hela dagen med barnen. Alice har haft lite feber igår kväll, inatt och idag. En biverkning av den andra vaccinationssprutan mot svininfluensan.

Vi var uppe på US i onsdags kväll så hon fick den. Det gick väl sådär bra kan man väl säga. Förra gången var det inga problem att få henne att sätta sig i mitt knä och sträcka fram armen. Hon gnydde lite bara precis när sköterskan sprutade in vaccinet men annars var hon jättemodig och duktig.
Den här gången förstod hon vad som skulle hända så fort vi kom in i vaccinationsrummet och började då gråta och skrika omgående. Både jag och den snälla sköterskan försökte lugna och distrahera henne men eftersom kön var lång med många barn som väntade på sin tur var det till slut inget annat att göra än att helt enkelt hålla fast henne med milt våld. Stackars de små barnen i kön som väntade på sin tur blev väl livrädda inför vad som väntade kan jag tro. Tyvärr inte mycket vi kunde göra åt det. Efter en hel del kramar och ett besök på McDonalds var jag nästan förlåten. Fast bara nästan..... ;-)

Nu är det bara Magnus och Ellen som ska ha sina sprutor också. Det blir ett himla spring för de där sprutornas skull. Blir faktiskt lite förbannad på att det är så otroligt orättvist och okontrollerat vem som får sprutorna. Det beror till stor del på "tur" och på hur mycket man kommer sig för att ljuga alternativt undanhålla. Vet flera familjer där ALLA, barn som vuxna fått sprutan utan några som helst frågor eller svårigheter trots att ingen av dem tillhör någon riskgrupp. Hmmm är det då inte konstigt att Magnus blev nekad vaccination senast i onsdags trots att en medföljande förälder till barn i riskgrupp också ska bli vaccinerad?
Ja inte är det ett stort problem eftersom han inom någon vecka kan få sin spruta på vårdcentralen men lite konstigt tycker jag allt det är.


Inga kommentarer: