Välkommen

Den här bloggen handlar om mig och min familj. Jag kommer skriva om allt från jobb och dagis till inredning, trädgård, matlagning och bakning samt pyssel av olika slag t ex scrapbooking.
Hoppas att just Du hittar något spännande att läsa om.

fredag, augusti 28, 2009

Hurtbulle

Vilken vecka det har varit! Massor med jobb, sjuka barn, föräldramöte och minimalt med sömn. Inte konstigt att jag somnade för natten mitt under Bolibompa igår! Vaknade visserligen vid 23 och flyttade mig från soffan till sängen men sen sov jag tills imorse utan problem. Skönt, riktigt skönt!

Det är återigen Alice som varit sjuk. Hon blir ju alltid så hemskt dålig av minsta förkylning. Ellen klarade sig med en lite rinnande näsa och en natts feber men storstumpan fick värsta feberfrossan med över 40 graders feber och så snabbt stigande feber att hon inte ens kunde behålla den flytande Ipren hon fick utan omedelbart kräktes upp den. Som tur var hittade vi några "suppar" sen hon var liten bebis som vi kunde ge henne för att få ner febern lite och dagen efter var hon lite bättre.
Tror det delvis är hennes astma som gör att hon blir så dålig. Hon hostar och hostar och hostar och det bara piper och väser i henne om nätterna. Känns skönt att vi ska på återbesök på Allergicentrum om en månad i alla fall. Man oroar sig ju lite för hur hon skulle klara sig om hon fick den där svininfluensan......

Ikväll har jag varit duktig! Riktigt duktig!
Jag har tränat!

Insåg mina begränsningar, det vill säga att jag aldrig skulle ta mig iväg till ett gym som livet ser ut just nu så jag införskaffade en sådan där dvd för hemmaträning. Suveränt! Skitjobbigt men smidigt och det tar bara 25 minuter. Nu ska vi köra tre gånger i veckan har vi tänkt, både Magnus och jag och sen får vi se vad det ger för resultat. Längtar nästan till söndag då det är dags igen, men bara nästan ;-) .


2 kommentarer:

Malin sa...

Du är duktig som rör på dig! Tack för trevlig fika idag.

KRAM

Cantina sa...

Härligt att se att din viktnedgångsinspiration är tillbaka!!
Och jag känner i rumpan idag faktiskt!! Måste gå och köpa den där DVDn så att jag också kommer i form :-) Det verkar ju funka!!